Tillbaka till verkligheten

Idag har jag varit postis för en dag igen. Åkte runt på en sån här och gick i massa trappuppgångar. Fick gå en tråkigt distrikt… men jag överlevde.

När jag cyklade hem fick jag en sån där känsla i magen. Att jag har gjort det här alldeles för många gånger… jobba sommrar på Posten är något jag gjort de senaste hundra åren känns det som. Eller ja… de senaste 7 som det faktiskt handlar om. Det är ju helt knasigt. Jag är inte där jag vill vara. Jag vill inte cykla runt på en postcykel den sommaren som jag fyller 27. Det känns bara så jävla fel. Jag blir helt bitter av det….

Men jag vet… man ska inte gräva ner sig över det här. Det betalar hyran. Jag ska ändra på min situation. Jag ska ta mig ur ”student-fällan”. Jag ska ha ett annat jobb så småningom. Det här är bara så länge. Jag får ta lite slit o släp o skit i år igen för att till slut hamna där jag vill och kunna njuta av det riktigt ordentligt. (upprepar det här för mig själv som ett mantra)

Idag var bara ett inhopp, om några veckor rullar sommarjobbet igång på riktigt. Då finns inget slut på eländet.

Taggad ,

Kommentera

