Lata, oorganiserade studentjävlar!

Men satan va irriterad jag blev idag…. Jag o min kära arbetsgrupp bestämde i onsdags att vi skulle ses kl 9 på måndagmorgon o sätta igång med inlämningsuppgiften ordentligt.

Vad tror ni händer?

Karin anländer lite innan 9, tar en fint fönsterbord. Klockan blir halv 10, ingen annan i gruppen har dykt upp. Karin sms två utav de andra vilket resultetar i ett svar. ”-Det är så mycket trafik jag kommer så fort jag kan.” Hon trillar in vid 10. Då kommer nästa sms: ”-Skulle vi ses idag?”
En kvart senare typ kommer nästa sms, som är ett svar på ett av de första jag skickade: ”-Vaddå på g? Vad är planen?”

Vid 11 trillar en till av tjejerna in. Men då sitter hon o snackar med en kompis i en kvart innan hon kommer o sätter sig vid vårt bord. Lagom tills dess börjar jag bli riktigt lunch-hungrig, eftersom jag åt frukost vid halv 8. Efter lunch var det dags för föreläsning i 3 timmar.

Summa Kardemumma av dagens grupparbete: 3 av 5 närvarande. Lite sisådär framsteg i uppgiften.

Suck.

Fan vad man älskar studenter iband.

Taggad , ,

4 thoughts on “Lata, oorganiserade studentjävlar!

  1. Åh sånt där kan göra en galen.

  2. Sjumilakliv skriver:

    Ämen vaf… vore jag dig skulle jag ha gått efter en halvtimme.

    • Karinmedk skriver:

      Men vi är ju tvungna att bli klara med uppgiften. Kan ju inte bara sura och inte göra något alls… Det drabbar ju bara mig själv.

  3. Richie skriver:

    Inget fel med att vara en studentjävel… ;)

Kommentera

