Det är något som saknas…

Vaknade tidigt eftersom klockan brukar ringa vid 7-snåret. Men jag bara vände mig o somnade om. Så jävla gôtt. Vid 9 blev jag lite rastlös o fick gå upp o äta. Men sen dess har jag suttit i soffan o tittat på meningslös morgon-tv från Solliden. TV4 gör allt de kan för att få fart på nationaldagsfirandet. Trots att det egentligen bara är som vilken ledig dag som helst… Syftet med nationaldagen har inte riktigt satt sig tycker jag. Jag bryr mig inte så där förfärligt mycket måste jag säga.

Sitter o känner efter lite. Det är något som saknas i mig… hmm… jo, men nu vet jag!

-DET DÅLIGA SAMVETET!!

Det där ständiga, gnagandet som ligger som en klump som tynger ner hela mig. Som säger att en student aldrig är riktigt ledig, o att det alltid finns något man kan läsa. Det försvann igår, när plugget tog slut. Men, kära vänner, det kommer nog tillbaka… så jag behöver inte oroa mig för det. När omtentorna börjar närma sig så kommer det dåliga samvetet växa till sig i magen igen.

Tills dess ska jag försöka njuta av känslan. Självklart kommer inte alla ”jag borde” eller ”jag måste” försvinna bara för att jag har sommarlov, jag kommer fortfarande behöva göra en del riktiga saker… Men det kommer inte vara lika stor ångest. Och nu ska jag nog bara vara ett par dagar.

Idag ska jag mysa med Zally, kanske kolla på lite fotboll men framförallt hänga med goa vänner. Heja Sverige!

Taggad ,

Kommentera

