Dagen var dålig innan jag kom upp ur sängen

Usch, har vaknat på helt fel sida. Eller rättare sagt så somnade jag med fel tankar i huvudet igår… o såklart var det samma tankar som var det första som for genom huvudet imorse när jag slog upp ögonen. Fan oxå. Helt nertryckt blir jag.

Blir ju inte lättare av att vädret har bestämt sig för att matcha mitt humör. Kallt o regnigt o grått. Jag som hade tänkt att bege mig ut på cykeläventyr… får väl se hur det blir med den saken.Jag har iaf en trevlig fika att se fram emot idag. Det blir dagens ljuspunkt.

Jag vet inte riktigt hur jag ska kunna skringra tankarna. Kanske ska göra en lång skit-lista.. där alla jobbiga ont-i-magen-måste-göra-grejer, och sen sätta upp den på ett synligt ställe så kan skit-grejerna skrika mig i ansiktet varje dag. Och av ren överlevnadsinsinkt kommer jag att beta av en sak i taget… annars dör jag. Eller nåt sånt. Kan fungera.

Eller så rymmer jag. Kanske till Skåne.

Taggad ,

Kommentera

