There’s something special med jobbfester

Det blev visst lite blogpaus i helgen. Det var inte meningen. Sånt som händer. Ingen skada skedd. Jag lever. Har bara haft väldigt trevligt =)

Festen med jobbet i fredags var ju hur kul som helst. Först slogs jag av hur länge jag har känt de där människorna. Att jag alltid har känt mig som ”lilltjejen” i det sällskapet, men att jag  inte alls är det längre. Att flera av dem har fått barn och fler gråa hår och skrattrynkor. Utan att jag tänkt på det egentligen. Man ser dem för ofta för att tänka på det. Dessutom är det alltid lika roligt att se folk i sina vanliga kläder…

Festen bjöd på många skratt iaf. Det är något som man alltid kan vara säker på när man är med de här människorna. Man får alltid skratta.
Sen blir det ju som det blir när det är alkohol inblandat. Folk blir lite blödiga, har ett grymt behov av att vara ärliga och en del vill prata om saker som man själv glömt för flera år sen. Så det blev en kväll med snälla goa ord och några bekännelser. Uppfriskande och roligt.

Jag hade nästan velat jobba imorgon..nästan. Jag hade velat höra snacket o skvallret om festen! Det är ju det bästa – eftersnacket! Och jag missar det… skit. Jag börjar inte förrän nästa vecka, så jag får väl nöja mig med snabbreprisen typ. Jag kan ju pga detta inte försvara eller bortförklara mig själv heller… det känns lite oroande.

4762_110554336720_685246720_2394150_4505562_n

Taggad , ,

Kommentera

