Vuxenfest och babytalk

Jag var på vuxenfest igår. Det kändes så. Och det sa gravida Åsa oxå… ”-Herregud, vad ni dricker dåligt! Jag trodde ni skulle röja och att jag skulle sitta här o va nykter, tjock o trött.” You got to love her. Men det var lite så. Vi satt o åt o drack o hade himla roligt. Självklart med den obligatoriska lagtävlingen. Den här gången Jacobs frågesport, sedan tutt-memory och sista norsk karaoke. ”Mitt” lag vann med 2-1 i matcher. Bra jobbat! Jag måste säga att jag var rätt grym på norsk karaoke igår. Det är sjukt roligt när man väl komer igång. Frågesporten var en riktig team-effort och utan alla så hade det ju aldrig gått lixom.

Sen blev det såklart en hel del babysnack. Går lixom inte att undvika nu när det börjar närma sig, och igår var dessutom ett par nyblivna föräldrar närvarande som var ”ute” (utan barn) första kvällen på 9 månader. Stort. Största samtalsämnet var profylaxkursen och hur ont det egentligen gör när man väl ligger där…
Och visst, man blir lite lätt skraj när man pratar om det… men samtidigt tänker jag ”-Shit va jag längtar dit!” Och det känns väldigt märkligt, eftersom jag i nuläget är typ ljusår därifrån. Men iaf. Längta kan man ju alltid göra. Åsa har inte långt kvar nu och hon är så jävla bra på att vara gravid, hon får det att verka väldigt enkelt! Hoppas vekrligen att man får ha det så när det väl är dags.

…. o hade det hä varit för typ 3-4 år sen så hade jag inte fattat att jag precis skrivit det här. Haha! Man är bra konstig i huvudet.
Är det här verkligen jag o mina vänner som sitter där runt bordet o pratar om allt sånt här? Det har gått så fort.

Taggad , ,

2 thoughts on “Vuxenfest och babytalk

  1. Neurotic Kitten skriver:

    Ååååh, snart är ni supermedelålders och inväntar första barnbarnet och planerar utomlandsflytt efter pensioneringen!

Kommentera

