Hej, jag heter Karin & jag är internetberoende

twitter-bird-5

Vad gör Karin en dag som denna, när hon vet att hon egentligen skulle kunna sitta o jobba röven av sig hela dagen med HUR TRÅKIGA GREJER som helst… ? -Jo, hon skaffar twitterkonto. Just idag. För jag behöver ju verkligen en socialwebbapplikation på min dataskärm som jag kan sitta o bläddra i till förbannelse… Jag tar konsten att döda tid till en helt ny nivå och kan inte stoppa mig själv.Självklart får jag inte gjort det jag ska.

Jag tror verkligen att twitter är skadligt för mig. Snart behöver jag ställa in föräldrakontrollen på datorn för min egen skull, så att jag inte kan gå in på vissa sidor… hm. Nu när jag är hemma ganska mycket så märker jag vekrligen hur knasiga datorvanor jag får/eller har. Fattar inte hur det går till! Det är en jävla tur att jag kommer iväg ut ibland, o jag tror att det är bra för mig att komma iväg till sommarjobbet nu.

Internet-rehab? Kanske vore nåt. Gärna på en solig strand långt bort. Jag måste ju kunna göra något trevligt medan jag lär mig att inte sitta vid datorn.

Taggad , ,

One thought on “Hej, jag heter Karin & jag är internetberoende

  1. Sjumilakliv skriver:

    Klart du ska ha twitter! Välkommen till träsket.

Kommentera

