Äntligen sommar på riktigt!

Idag körde jag o Sofia iväg Zally till sitt sommarbete. Det ligger bort mot Lerums-hållet… typ. En bit att åka, men så värt det för det är jättefint. Det är en stor anläggningar med massa ridbanor, ridhus och skogsvägar. Kommer blir himla bra tror jag.

Både jag o Sofia hade gått o oroat oss för hur det skulle gå att lasta henne den här gången. Vi har ju vissa dåliga erfarnheter av den här lilla damen…. Men efter bara 5-10 minuter så traskade hon på! LIte fram o tillbaka o trilskande var det, men vi behövde inte bli arga på henne eller dra o slita. Väldigt skönt.

Att släppa hästar på bete är underbart. Det är ett riktigt sommartecken för mig, o har alltid varit sen jag var liten coh hjälpte till att släppa ridskolehästarna på bete varje sommar. Hästarna blir så lyckliga och vet inte vad de ska ta sig till. Springa allt de orkar eller äta…. äta, äta, äta, äta, äta… Zally hade gräs upp till magen! När jag gick runt i hagen nåde gräset mig upp till midjan utan problem, det är helt knasigt. Ska bli intressant att se hur lång tid det tar för dem att beta ner det.

Antagligen kommer Zally svullna upp o se helt dräktig ut redan imorgon… Jag ska fira midsommarafton med att rida o kanske lägga mig på rygg i hagen o bara stirra upp i himlen (hoppas det inte blir regn..)

Sommarhäst… finns det nåt härligare?!

DSC00823Zally på väg i transporten =)

Taggad ,

One thought on “Äntligen sommar på riktigt!

  1. Sofian skriver:

    Doften av sommarhäst är den bästa!

Kommentera

