Superfredag!

Vilken underbar dag det var igår då! Solsken (såklart), lönehelg, seminfinalen på Ullevi, Metal Town… o bara allmän festyra på stan. Vi började kvällen i Bältesspännarparken, framför storbildskärmen där. Men man såg knappt nåt pga alla människor och solskenet… o när det sen blev 3-0 illa kvikt så tappade vi intresset lite grann. Vi traskade över gatan till Storan och sög i oss några öl. Helt plötsligt hör vi att det ryktas om 3-3!! Men tjena! Halsade ölen i handen o sprang över gatan igen för att se förlängning och straffar…. sen blev det ju ett pissigt slut på allt det där. Men fan, bra kämpat grabbar! Underhållning, verkligen.

Vi stannade på Storan ett tag till, tills vinden blev lite kylig. Sen vandrade jag och Maria till Excet och de andra gick hem. Några öl senare fick jag en rejäl kyss av en kille som hette Nils (har jag för mig), det var Maria som var skyldig till allt egentligen… Inte varje dag man blir spontant upphånglad sådär, haha! Knasigt. När Karin hade fått tillräckligt mycket öl i sig så var det dags att bege sig hemåt
På vägen hem mötte jag upp en jobbarkompis som oxå var ute o svirade, så vi tog sällskap hem. Det blev en väldigt trevlig avslutning.

Vaknade med lite tungt huvud idag, men det var bara att hoppa upp ur sängen. Tvättid kl 8 och så skulle jag vara hos Zally vid 11. Men nu e jag bra trött…. lutar ändå åt att jag o Maria går på det ikväll igen. Blir nog inte riktigt lika mycket dricka idag, mest mingel och titta på folk. Det blir nog bra.

pusspuss

Taggad , , ,

Kommentera

