Favorit i repris: K & M barhoppar

Igår cyklade jag upp för alla backarna till Guldheden och belönades med några goda drinkar hemma hos Maria. Vi konstaterade snabbt att hon o jag hade haft precis samma plan när vi hade klätt på oss. Båda två hade marinblåa vitprickiga klänningar, även om jag hade större prickar än henne så såg det förbannat roligt ut…. Men vi struntade i det. Vi gick ut i våra prickar och kändes oss snygga ändå =) Så går det när man inte pratar om vad man ska ha på sig…. typiskt.

Vi swischade ner på stan med våra racercyklar och gjorde första vätskekontrollen på Locatelli. Rosévinet smakade prima och stämningen var riktigt skön. Maria blev nästan bortgift på kuppen… haha! Sen ville vi kolla in Peacock på Hamngatan, men det var tyvärr ett dåligt drag eftersom folket bestod till 90 % av 22-åriga piffiga brudar (Slutsats: Hamngatan är bäst på Torsdagsklubben). Jag o Maria var inte så nöjda… så vi svepte roséet och cyklade vidare uppåt igen, till Storan. Där kom vi igång igen och fick tillbaka energin. Jag tror klockan var 2-3 när vi gjorde ett sista stopp på 7-11 och fick i oss lite mat. Sen styrde vi hemåt Guldheden igen. Jag hamnade på en efterfest med underhållning, men Maria var duktigt o cyklade raka vägen hem. Jag ramlade i säng vid 4-5 och somnade som en stock.

Men det var en riktigt trevlig kväll. Sommargöteborg visade sig från sin finaste sida igen. Man lever för sådana kvällar.

Inte optimalt dock när man hade ett 5-årskalas på schemat dage efter. Livet som partypingla är hårt.

Taggad , ,

Kommentera

