Blod, bulor och bistro

Det har varit en väldigt trevlig dag idag. Grabbarna på jobbet muntrar alltid upp mig, bästa jobbarkompisarna man kan ha. Sen gick jag ut på turen o höll på att slå ihjäl mig…. o förblöda. Typ. Eller.. ja.. nästan iaf. Jag vet inte vad som hände, men jag trasslade in mig lite i cykeln, tjongade smalbenet rätt in i trampan o skrapade upp mig ordentligt… Skrapade av skinnet så där lite gôtt, typ 5×2 cm. ”Hudslamsan” satt kvar på trampan. Jajjemän. Fick andas genom smärtan.. om man säger så. Så nu sitter jag här med årtiondets bula på smalbenet och några goa sår som svider smarrigt. Sånt som händer.

Ikväll hamnade jag på stan en sväng. Provade nya marker i Linnéstan. Är på tok för dålig på att hänga där. Det är ju så himla trevligt! Mötte upp MJ för ett (eller två) glas rosé på Byns Bistro som ligger på Tredje Långgatan, stället kan rekommenderas. Väldigt mysigt. Sällskapet var det ju inte heller nåt fel på. Rackarns trevligt, vi borde ses oftare.

Ska stupa i säng nu. Ville bara konstatera att jag fortfarande går runt med ett leende på läpparna. Kan inte få bort det…. hur jag än försöker. Jag måste göra något rätt.

Taggad , , , ,

2 thoughts on “Blod, bulor och bistro

  1. Neurotic Kitten skriver:

    Aj, aj och aj. Cyklar är farliga…

  2. […] Flyttar till förstahandslght! Examensdags i januari. Men jag var så långt inne i dimman, så jag minns det knappt. Jag kunde inte känna glädje. Vi hade iaf fest o jag var full o gjorde knäppa grejer. Fortsatte plugga eftersom jag inte orkade göra något annat. Gled runt på Handels o låtsades läsa företagsekonomi. Jag som aldrig kuggat en tenta, kuggar 3 stycken på raken. Man blir inte gladare av det, tro mig. Kommer tillbaka till Posten på sommaren och blir kvar där resten av året. Tryggt, bekvämt, hjärndött…. my style! Återhämtar mig långsamt från stress och ångest-overload. Pocketblogg-gänget förgyller mitt internet. Träffar nuvarande pojkvännen en varm, blöt natt på Lounge. Jag dissar honom o ger honom mitt nummer för att bli av med honom. Fyra dagar senare sitter vi på en härlig dejt och dricker rosé. […]

Kommentera

