Lounge-lördag & frieri

Jaha… Då ramlade man hem på tok för sent igen då. Planen var faktiskt att komma hem i hyffsad tid igår. Men det sprack nästan med en gång eftersom jag hade så himla kul! Börjar ana att Lounge har dåligt inflytande på mig, det är lite för många snygga och trevliga killar och lite för många bra danslåtar. Jag kommer inte därifrån…

Jag gick runt hela kvällen med världens största leende som inte gick att få bort. Folk började undra varför jag var så glad. Det enda jag kunde förklara det med var att jag var på ett grymt humör och jag att jag hade grymt trevligt. Hade träffat massa nya vänner på en hysterisk tjejförfest och jag träffade fler fina människor ute på Lounge. Man kan inte vara annat än glad när killar kommer med helt underbart fina komplimanger, hur klyschiga de än må vara… just då känns det jävligt bra. Så – grabbar – fortsätt med att komma med komplimanger, inte för saken skull, men för att ni menar det. Alla flickor blir glada av det.

Det knasiga den här kvällen hände när jag lämnat av Sara i en taxi och själv satt o väntade på att 4:an skulle komma och ta mig hem. Det kom fram en kille och frågade om han kunde sätta sig brevid mig. Han började såklart prata mer.. på engelska. Han började med att fråga lite om jag haft en bra kväll o så… sen vad jag gjorde annars och jag berättade vad jag hade pluggat typ. Sen började han visa mig sitt pass och sitt student-legg. Vet inte ritkigt varför, men anyway.. killen kom från Egypten. Han var inte attraktiv någonstans, ofräsch hy och fula skor. Men han hade annat i sikte…. Vi pratade på och ditten och datten. Han förklarade att tjejer som pluggar ”riktiga” ämnen är bra tjejer. Automatiskt lixom. Väldigt märkligt…. och tydligen var ”riktiga” ämnen enligt honom sån som man läser på Chalmers. Jösses.

Hur som helst så försökte han tjata till sig både telefonnummer och mailadress. Jag var benhård och sa att jag inte vill ge ut det. Och att jag inte ville ha hans heller, trots att han i princip försökte trycka ner den i halsen på mig eller nåt. Han tjatade på om att jag skulle passa som mamma till hans barn, och att vi skulle ha ett fint bröllop. Haha! Sicken lirare!

Jag kunde inte låta bli att skratta åt alltihop…. det var nära att jag blev bortgift där på spårvagnshållplatsen. Så kan det gå.

Taggad , , ,

Kommentera

