Nackspärr, schmackspärr…

Here we go again lixom. Nackspärren har blivit som en fin gammal vän som kommer på besök lite då o då. Nu var det rätt längesen. I o med att jag bytte dator så blev det bättre, och när jag började sommarjobba har det oxå blivit lite bättre. Men nu var det alltså dags igen. Har känt det komma krypande. Redan i fredags på jobbet kände jag spänning och drag i ryggen. Det är bara att säga hej å välkommen till spärren… den här gången dröjde det ända till igårkväll innan den slog till ordentligt.

Idag har det varit värktabletter och varm vetekudde om vartannat. Brukar smörja in mig med salva oxå, men eftersom man är ute i solen en hel del nu så är det ju inte så bra kanske.. Det var lite halvjobbigt att köra postbil, som kräver att man vänder en del på huvudet efter som man sitter på ”fel sida” i bilen. Men det gick. Lyfta lådor gick hyfsat… fick ta det lite lugnare bara.

Undrar bara vad jag ska ändra för att kunna slippa det här… någonting i mitt liv är det ju som gör att jag hamnar här lite då o då. Är det min älskade säng som har blivit fel? Eller är det den psykologiska stressen? Vet inte riktigt.

Nu ska jag värma kudde och ta en bit kladdkaka till. Det är lite synd om mig.

Taggad , ,

Kommentera

