En lite-av-varje-tisdag

Ännu en halvledig dag. Ska bara in o jobba några timmar. Igår fick jag mig ett litet skratt när jag svänger in till ett företag och ser deras fikabord som står ute i solen. Mitt på bordet står en stor, ståtlig vattepipa. Kanske inte det som är vanligast på ett hederligt svenskt fikabord… Men why not. Den lär säkert stå kvar idag oxå.

Har varit ute hos Zally nu på dan, hon var pigg och glad. Lite för glad nästan… gick på tårna för grejer som hon brukar hantera rätt lugnt. Ett färgglatt barn-tält i en trädgård som vi skrittade förbi höll på att skrämma livet ur henne. Och jag höll på att ramla av när hon gjorde en helomvändning och studsade iväg… Knas-häst. Men det gick bra och vi kom till slut förbi det stora monstret och hem till stallet.

Ikväll blir det lite fin-mys igen. Kanske blir det havet ikväll oxå, om vädret håller i sig, känns lite lurigt… mycket moln, men det är ju varmt och gott ändå. Vi får se vad det blir av det. Sällskapet är nog ändå det viktiga, som det så fint heter.

Taggad ,

Kommentera

