Kärlek å sånt…

När jag skulle hämta Zally i hagen idag var hon inte riktigt intresserad av att följa med mig…. Det enda hon hade ögon för var de snygga hästpojkarna på andra sidan staketet. Lagom till att de flyttade dit blev nämligen lilla hästfröken brunstig. Väldigt lägligt.

Så nu är hon kär. Upp över öronen. Tror faktiskt att hon är lika kär i båda två, hon är inte så knôsslig. Pojkar som pojkar tänker väl hon. Men ja, nu är det ju inte så att det kan hända så mycket egentligen, för pojkarna har inte sina kulor kvar, o det är ett elstängsel emellan. Jag hoppas att de inte får för sig några dumheter.

Men att ha å göra med ett brunstigt sto är ganska underhållande, men oxå rätt irriterande. Hon gapar o skriker mest hela tiden. Gnäggar så jag blir tokig! Ropar väl på killarna antar jag. Sen är hon otroligt intresserad av alla andra hästar som rör sig omkring henne, vill mer än gärna stå o flörta istället för att jobba i ridhuset. Men hon är pigg och glad iaf, vill visa upp sig för alla, det riktigt strålar om henne.

Jag har inte vågat det säga högt till henne att det inte kommer bli nåt den här gången heller… Hon kommer nog allt få va singel ett tag till. Lilla snuttan. ♥

Taggad ,

Kommentera

