Lite måndag, lite kattungar & lite Harry P

Jag borde såklart redan ligga i sängen. Hopplöst att komma i säng i tid numera. Känns som om det kommer fortsätta så denna veckan oxå…

Igår tyckte jag inte att jag hade så där förfärligt mycket bokat denna veckan, men idag har det trillat in det ena efter det andra, så nu har jag ingen glugg kvar alls. All tid kommer gå åt! Makalöst! Och då har jag inte ens räknat in en del saker som jag måste göra ändå….

Och så har vi ju lilla kattfamiljen att ta hand om. Imorse när jag kom ut var maten som jag ställt ut igårkväll helt orörd. Mycket märkligt. Men nu ikväll råkade jag av en slump se att mamman hade varit på besök, och var på väg härifrån. De två småttingarna satt på trappen och tittade efter henne… Då knöt det sig lite i hjärtat på mig, så jag sprang upp i lägenheten och gjorde i ordning mat till dem direkt och ställde ut på ett annat ställe. Då kom ungarna fram med en gång och började äta, och nu när jag kom hem igen var talriken renslickad.
Känns bra att veta att de iaf fått lite mat i magen och kanske sover gott sen. Småttingarnas frukost kommer stå serverad halv 7 imorgon.

Såg Harry Potter-filmen ikväll oxå. Hmmm…. asså, njaaa… Jag har ju läst böckerna o det var väl ett bra tag sen jag läste Halvblodsprinsen, men ändå, jag har ju ändå hyfsad koll på vad som händer. Dessutom vet jag ju vad som händer i fortsättningen lixom. Men jag hade fan svårt att hänga med i filmen! Och min vän som oxå satt o tittade kan inte ha fattat särskilt mycket mer, eftersom han inte läst böckerna. Den är väldigt hoppig och saknar väldigt mycket, mer än vanligt. Jaja… bara att vänta till slut-filmerna o se om det blir lite bättre kanske.

Nu ska jag stressa i säng. Mycket att göra imorgon…. igen.

Taggad , , ,

Kommentera

