Regn & lera

Regnet slutade ju aldrig igår… utan fortsätte nästan hela dagen idag oxå. Fy bubblan va trött man är på det. Men nu sägs det ju att solen ska komma tillbaka. Inte för att jag minns hur den såg ut… men… ja…

Åkte ut till Zally direkt efter jobbet. När jag skulle hämta henne i hagen blev det lite strul, eftersom den andra hästen i hagen oxå ville ut. Gräset börjar se rätt trist ut i deras hade, så jag förstår dem…. Det jobbiga var ju att grinden är för stor o svår att hantera + massa lergegga + väldigt grönt gräs på andra sidan. Slutade helt enkelt med att den andra hästen smet ut när jag försökte krångla ut Zally. Fastnade nästan i geggan själv. Men, det blev inte så dramatiskt, fick på grimma o stängde in den andra hästen igen.
Jag blev bara helt genomblöt o geggig om fötterna… o en smula irriterad på hästfröknarna.

Efter den här dagen i stallet kändes det som om jag hade lera o smuts överallt. Längesen jag skitade ner mig så här.. trevligt emellanåt. Men inte så mysigt när man ska sitta på bussen hem sen, hehe.

Ikväll ska jag bara lägga mig tidigt, kanske läsa lite o se fram emot morgondagen som kommer bjuda på bio. Finfint.

Taggad , ,

Kommentera

