Ändrade planer

Jag hade ju ”sett fram emot” att ”ledigheten” skulle börja nu nästa vecka. Att sista veckan på Posten var gjord. Men… igår eftermiddag tog den tanken slut. Chefen sms:ar när jag sitter o tar en öl på Wow… ”-Kan du jobba nästa vecka?”. Skål för det.

Klart att jag ska jobba, behöver ju pengarna… samtidigt som jag på nåt sätt hade ställt in mig mentalt på att ta tag ordentligt i min arbetslöshetssituation. Nu kommer det nog ligga lite på is igen. Om jag nu inte får överjordiska krafter och helt plötsligt börjar orka göra viktiga saker på eftermiddagarna o kvällarna. Vem vet. Klart att jag borde. Man borde alltid saker….

Så, nu ska jag alltså brottas med Ikea-katalogerna iaf… Jag kom inte undan. Sånt är livet.

Kommentera

