Way out west – Fredag

wow

Jösses, vilken dag o kväll det har varit….

Jobbade som Blixten på speed på jobbet. Sprang i alla trappor idag, utan undantag. Jag var grym! Sen spurtade jag hem o tog en rekordsnabb dusch o slängde i mig lite mat. Sen var det bara upp i sadeln igen och trampa iväg väster ut… waaaay out west =) På vägen mötte jag 3 av mina arbetskollegor som fortfarande inte var klara med sina turer ute. Jag morsade glatt på dem, medan de bara skakade på huvudet åt mig… som sagt, jag tryckte in extra växeln idag.

När jag & Malin (som fick den andra av mina gratisbiljetter från Telia Max 25) var VIP-märkta och klara, studsade vi in o hamnade rakt i Timos härliga famn när han rockade loss i solskenet på Flamingoscenen. Jag älskar honom för att han är så skön, rolig och sjunger så att man nästan välter.
Sen gick vi vidare till Linnéscenen och såg på Bon Iver. Ganska lugn spelning, men väldigt bra. Lät precis som på skiva o de verkade ha trevligt där uppe på scenen i tältbygget.

För att överleva dagen införskaffades öronproppar i pausen mellan spelningarna. Vi insåg att det här aldrig kommer gå annars. När pluggarna var på plats var det bara att vänta på att The Queen of Wow, dvs Robyn, skulle gå på Flamingoscenen. Sen var man i himmelriket ett tag, sisådär en å en halv timme. Fy satan va bra hon är. Man vet aldrig vad som ska hända! Och idag hade hon en rad gäster med sig: Kleerup lirade i bandet, MaPei rev av en gamla Manchild, Röyksopp var ruuuskigt bra, Lykke Li var fantastisk (vill ha meeeer av henne!) o sen kom högoddsaren Dr Alban in och fick hela publiken att gå bananas! Så jävla roligt! Hela kalaset avslutas med Konfettiregn. Fick värsta Kent-flashbacken från förra sommaren.

Andningspaus.

Efter urladdningen uppsökte vi närmaste mat-tält och slog oss ner i grönskan.
Laddade om och tog oss ann Anthony and Johnson’s med Göteborgs symfoniker. Magiskt, förtrollande och trollbindande. Det går inte att förklara det som något annat. När Anthony börjar sjunga kan man inte låta bli att känna något. Han slår på en sträng som sitter rakt in i hjärtat.

Efter lugnet behövde vi bli lite varma i kläderna så vi styrde stegen mot Röyksopp som fick tältbygget att hoppa och vibbrera. Fy satan va bra! Vem tror ni studsar upp på scenen om inte allas vår favorit – Robyn!!! Publiken blir som tokiga. Den här gången låter The girl and the robot om möjligen ännu bättre… Absolut bästa låten ikväll!

Med dans i benen går vi tiilbaka och hör sista låten med Glasvegas, Geraldine såklart. Sätter oss och pausar en stund. Diskuterar kvällens sista val av spelninge: Arctic Monkeys eller Fever Ray. Vi lyssnar en halv timme på den första och sen går vi till den andra och stannar i 3 låtar ungefär… sen håller både min o Malins rygg att gå av på mitten. Vi är sjukt trötta. Jag frösöker att inte tänka på att jag har varit vaken sen 6 imorse och jobbat… men, till slut måste vi ge efter och cykla hemåt.

Det är en dag imorgon oxå……

-Psssst….Ni missar väl inte att föja #wayoutwest på Twitter!? Ni kan oxå få direktrapporter via min eller Karinens bloggysidor. Vi twittrar och tjattrar om allt och inget hela festivalen.

Taggad , , , , , ,

Kommentera

