Stockholmshelgen & Coldplay

Helgen i Stockholm blev hur bra som helst! Men, det kanske finns någon som är nyfiken på vad vi hade för oss… lite mer detaljerat än så =)

På fredagen parkerade vi våra väskor hemma hos Magnus kompis Andreas, efter att vi ätit i Hötorgshallen o strosat runt i lite butiker. På kvällen blev det middag på Järntoget i Gamla stan med Andreas och Rebecka. Himla trevliga människor, inte helt oväntat iofs… eftersom det är M’s vänner ;) Men ändå. Killars kompisars flickvänner kan vara svårflörtade ibland, men inte Rebecka. Dessutom bodde hon i världens mysigaste lägenhet mitt i Gamla stan. Jag blev bara liiiite avis.

M hade planerat värsta sightseeing schemat på lördagen. Och jag måste säga att jag gillar det här med privat guide. Vädret var inte det bästa på förmiddagen, vilket gjorde att vi blev lite oroliga för kvällens konsert, men det ordnade till sig, tack o lov. Det bev en dag fullproppad med Östermalm, skofynd, latte, kändisspotting, schtekarspotting (The real shit, my friends!), promenad längs vattnet, Djurgården, Vasamuséet o middag på Kouzina där vi proppade i oss grekisk mat… o så höjdpunkten då: Coldplay!

DSC00908

Satan i gatan va bra dom var! Det var mäktig allsång som aldrig ville sluta… Tror att man kunde höra Viva la vida i tunnelbanan långt efter konserten var slut faktiskt. Scenen var ett ganska enkelt bygge, men ljussättning och andra coola effekter gjorde det till en jävligt snygg show. Det studsade gula stora ballonger i publikhavet när det var Yellow, det var fjärliskonfetti när det var Lovers in Japan. Cemeteries of London förstärktes med stora orkester-trummor. Chris Martin överröstades av allsången i Fix you.

Ja, ni har kanske läst recensioner och spellistor redan… Behöver jag nämna att det var väldigt roligt när de körde Billy Jean mitt ute i publikhavet?! Chris’s små Micheal Jackson-tjut var hur kul som helst!
Hela gänget, Maria, Andreas, Nanna, Ian, Magnus o jag, var alldeles lyckliga efteråt.

Dagen efter vaknade man o kände sig nästan bakis. Antagligen på grund av alla intryck. Det blev en latte på stan, några butiker, riktigt god lunch och sen parkhäng i Humlegården i solskenet.

Jag gjorde Stockholm ganska duktigt tycker jag… o ändå har jag massor kvar. Men tunnelbanan och Centralstationen är fortfarande ganska läskiga ställen. Har lite lätt klaustofobi-känsla där nere i tunnlarna. Det är så mycket trevligare att åka ovan jord…

…o på hemresan blev jag alldeles vimmelkantig av X2000-tåget. Antagligen är det den åksjukan som sitter kvar idag o som gör mig snurrig som tusan. Mycket märkligt. Men jag kände igen mig rätt mycket i det här svaret på sjukvårdsupplysningen 1177.se, så jag antar att det är det som är fel på mig idag.

Taggad , , , , ,

Kommentera

