Tisdagstjôt.

Imorse ville jag verkligen inte gå upp ur sängen. Det fanns tusen anledningar som talade för att stanna kvar i värmen brevid hjärtat. Jag vill ha honom nära mig hela tiden… Men livet är hårt, o klockan tickar på hur man än gör. Jag längtar redan till helgen med morgonmys och stor-frukost.

Hädanefter kommer jag dessutom få en del sovmornar. Lite ändrade uppgifter på jobbet gör att jag ska jobba en hel del eftermiddagar/kvällar. Kommer inte bli jättekul för mitt sociala liv… men jag får väl försöka överleva. Pussla o planera lite annorlunda. Huvudsaken är ju att jag kommer kunna betala hyran. Kan ju va trevligt. Men det kommer inte finnas plats för några ekonomiska utsvävningar. Däremot kommer det finnas tid för att bli seriös med jobb-sökeriet. Verkligen dags för det. Jag är verkligen inte bra på att vara ”arbetssökande”. Jag har lixom ingen tid över! Fattar inte riktigt hur det går till, men tiden tar slut. Jämt.

Ikväll är det tomt o tråkigt här. Har blivit lite lätt beroende av hans sällskap tror jag. Tur att jag bara behöver längta till imorgonkväll. ♥

Gonatten!

Taggad , ,

2 thoughts on “Tisdagstjôt.

  1. Sjumilakliv skriver:

    Åh, vad kul att det känns så bra. Härligt, är glad för din skull. Och erbjudandet vad gäller CV och personligt brev finns kvar. Barasåruvet.

Kommentera

