Vad har hänt med mina tjejer?

Jag kan inget annat än konstatera att våra tjejkvällar ser lite annorlunda ut nuförtiden, och behandlar lite andra ämnen.

Igår samlades vi hemma hos Carro o proppade i oss snacks och lite pizza. Svull! Åsa hade med sig lilla snuttan Alicia, det var ju faktiskt tjejkväll o då ska alla tjejer vara med… hur liten man än är (5 veckor), och samtalsämnen som behandlades var bröllop, samboliv, vad som är jobbigt när ens partner blir kalas-fulla, haha…. o vad ska det blir av oss när vi blir stora? Och hur jobbiga är inte kidsen som ska läsa på universitetet direkt efter gymnasiet?

Jag blir lite facinerad när mina vänner sitter och babblar om att de vill behålla sitt efternamn när de gifter sig med sina pojkvänner. Och vilka namn man vill ha på sina barn. Helt seriöst. Nu är det inte längre nåt som komemr hända om flera år…. det kan hända när som helst. Jösses lixom. När hände det här? Och vad har jag gjort under tiden?!

Sen fick jag frågan om jag var kär…. Det var oxå rätt läskigt. Minns inte när det hände senast.

Taggad , ,

One thought on “Vad har hänt med mina tjejer?

  1. Kan jag göra :) Kan nog lägga upp ett par stycken som man kan få ta ner från min blogg :)

Kommentera

