Segar igång & tävlingsdags?

Startar den här veckan med lite lagom mycket jobb, o nu i eftermiddag så har jag försökt att inte slöa bort all tid i soffan. Det har väl gått sådär. Jag o självdiciplinen har aldrig riktigt blivit vänner, o vi lär aldrig bli det heller.

Men jag ska iaf komma iväg o handla snart.

Det så verkar det som om jag ska iväg o tävla lite med Zally i helgen. Bara en liten fjutt-tävling som inte ens är någon riktig tävling nästan. Men det kändes lite som lagom nivå för att kasta sig in i leken igen. Dressyrtävlingar är ju rätt jobbigt på det sättet… man blir ju bedömd och poängsatt, dömande blickar är alltid jobbigt i vilken situation de än förekommer. Därför känner jag att det kan vara lite skönt att smyga igång säsongen med en liten Clear Round-variant. För er ovetande innebär Clear Round att man ska komma över en viss poäng för att få rosett, alltså ingen vinnare utan bara en massa godkända. Typ. Lite som när alla får medalj, eller när alla får vara Lucior =)

Vi får se hur det artar sig när det närmar sig helgen… om jag fortfarande är lika sugen på att tävla, hehe… Ska iaf upp i sadeln imorgon. Ska försöka plugga in lite av dressyrprogrammen nu ikväll så kan jag känna lite på det imorgon kanske.

Hej Måndag. Du är tråkig.

Kommentera

