Blommor & bestyr

Gjorde stallsysslorna först idag, skönt. Det här med halvtidsjobb på eftermiddagarna är rätt bra på det sättet, jag kommer kunna rida på förmiddagarna nu. Orka mer, kunna rida ute mer, förhoppningsvis få ta del av lite skönare väder än det är på kvällarna. Zally kändes fin. Men jag hade inte hunnit kolla något på dressyrprogrammen igår tyvärr… får göra det till på torsdag istället.

DSC00944Hjärtat kom över igår efter jobbet. Han hade fin blomma med sig till mig, en helt vanlig tråkig måndag. Då blir man lite extra kär, så jag lagade middag åt honom. Mer sånt. Jag tycker att alla som känner att det kanske är dags att liva upp stämningen lite kan gå förbi blomsteraffären på hemvägen o ge bort blommor till någon som är värd det. Man blir så glad av det.
Jag vet att det blir mycket sötsliskigt tjafs här på bloggen numera. Men… den här bloggen har varit bitter o singel på tok för länge, så det är bara att stå ut helt enkelt =)

Idag ska jag försöka producera en bokrecension, äta varma mackor o sen tillbringa eftermiddagen på jobbet. Fick just reda på att det kommer bli en heldag på jobbet för mig imorgon oxå. Det här med halvtid är, som jag konstaterat tidigare, ett ganska flummigt begrepp. När ska jag hinna med allt det där jag hade tänkt nu när jag skulle ha massa tid över?!?! Va?!

Taggad , ,

Kommentera

