Dressyrtävling

Jag var uppe med tuppen imorse medan ♥:at låg kvar o gottade sig i täcket. Dressyrtävling stod på schemat och om jag skulle hinna knoppa Zallys man, o fixa allt annat som jag inte hunnit med innan så blev jag helt enkelt tvungen att studsa upp innan 7. På en lördag. Inte helt okej. Men det gick.

När allting väl kommit på plats och var inpackat o transporten var framkörd så var det bara att få Zally att gå på. Det gick ganska bra. Tog nog bara en 10-15 min. Kan vara nytt rekord nästan.

Tävlingen var bara en liten pluttig klubbtävling inte så långt härifrån, så det var inte så avancerat. Bara på med grejerna o iväg till framridningen o sen in på banan. Jag var inte så nervös faktiskt, det släppte när vi väl var inne på banan. Men det var ovant att rida på 20×40-bana, hade ju inte hunnit rida igenom programmen en enda gång på hemmaplan heller… Och underlaget var lite halt, Zally gillade det inte alls.

rosettSå med tanke på det så får vi allt vara nöjda med ca 60 % i både LC:1 o LB:1. Men det känns som om vi har möjlighet att bli bättre o stadigare tills nästa gång det är dags. Behöver träna på lite småsaker. Det är alltid svårt att förutsäga hur det ska kännas när man väl rider på tävling. Allting kan gå hur bra som helst hemma, men det blir alltid extra nerv när man är någon annanstans.

Jag har laddat om med pasta, glass och lite chips här hemma nu. Hoppas att lördagskvällen blir trevlig, vad jag än hittar på.

Taggad , ,

Kommentera

