Det är som det ska vara

Har än så länge haft en sån himla fin söndag.

Började dagen med nästan riktig hotellfrukost. Minus själva hotellet då… Ägg, fil å müsli, blåbär, nötter, frukt, ost, skinka, gurkaåtomat, rostbröd, kaffe, juice och världens bästa sällskap. Hans hår var så där crazy som det alltid är på morgonen. Senare bar det av till stan för att lunchdejta Sara. Hon berättade om sina knasiga killar som hon dejtar (Var är alla vanliga killar??), och vad som egentligen hände på den där kräftskivan förra helgen. Och så berättade jag vad som egentligen hände på den där kräftskivan… Det hände minsann lite av varje.

Vi tog en vända på stan och hamnade på Vallgatan och gick loss inne på Weekday och Monki. Köpte likadana tights och va så där tjejiga. Men det var jäkligt snygga tights, och jag köper nästan hellre det än ett par nya jeans. Lite billigare lixom. Sen fortsatte vi till några inredningsbutiker och drömde oss bort bland alla fina saker. Jag hittade en hel hög med små–fina-onödiga-saker som jag lät bli att köpa. Finns de kvar till nästa lön, och om jag minns var jag hittade dem, så kanske det blir några köp.

Det var en underbart skön eftermiddag i solen. Men när jag kom hem hände något konstigt. Det började med att jag insåg att jag behövde vattna mina soltrötta blommor. Helt plötsligt, innan jag fattade vad som hände, hade jag börjat putsa fönstren. Allihop i hela lägenheten. Märkligt. Men det var ju bra… Nu är himlen ännu blåare =)

Gissa vem som är typ ledig imorgon? Ha!

Taggad , , ,

Kommentera

