Bra egenskaper – en färskvara?

Idag behöver jag plocka fram mina bästa sidor och mitt kreativa tänkande. Kan vara en utmaning på en måndag, men eftersom det här är min enda lediga dag denna veckan så är jag tvungen.

För nån vecka sen fick jag ju äntligen ordning på Office-programmen i min lilla dator, så jag kan äntligen öppna mina word-dokument igen. Det kan ju va praktiskt lixom… Ska till exempel fixa till mitt cv idag och ta tag i jobbsökeriet och kanske till o med få iväg ett gäng med ansökningar. Vem vet. Än så länge har det gått så där. Klockan är snart 11 o jag har lullat runt här hemma o donat med småsaker.Och just skirver jag ju blogginlägg istället för att skriva cv.

Det är väl kanske inte själva letandet av jobben som är det jobbiga. Det är själva skrivandet av ansökningen. Behöva skriva vad man är bra på. Finns fan inget värre nästan… Att det ska vara så svårt?! Jag skulle kunna rada upp ett gäng med saker som jag är bra på iofs.

-Baka kakor
-Städa
-Organisera garderoben
-Hästar o ridning
-Oroa mig
-Mikroblogga
-Göra slut på pengar
-Få andra att göra slut på sina pengar

…typ så. Men vad gör det för skillnad i ett cv? Kanske inte riktigt de egenskaper en arbetsgivare letar efter i första hand. När man har varit borta från informationslogistiken ett tag nu så tappar man helt självförtroendet i vad man håller på med. Jag kan ju inte ett skit. Men jag är inte dummare än att jag inser att det inte är någon bra utgångspunkt när man ska söka jobb med informationslogistik som unik kompetens. Jobbigt läge.

Hur hittar man tillbaka till sina bra egenskaper som man lixom har glömt bort att man har? Eller som bara har försvunnit pga inaktivitet?

Taggad , , ,

Kommentera

