Jävla hundägare & bokmässan dag 2

Jag har snott åt mig Karin’s dator här på mässan medan hon är på äventyr… typ. Det har varit en lika omkringkuskande dag som vanligt för mig. Stallet, hem o hit i en enda röra. Min lght ser ut som ett bombnedslag. ALLTING ligger i hallen, för det är det första jag gör när jag kommer hem – släpper allt i hallen. Hopplöst. Jag hinner ju inte plocka undan heller…

Ridturen blev lite dramatisk idag. Jag o Zally satt o trimmade i godan ro på stora utebanan, när det plötsligt blir ett jävla liv i skogen brevid oss. Där kommer en helt galen, skällande hund tokrusande rakt mot oss. Lite lätt panik!!! Hundägaren står längre in i skogen o skriker på sin hund för att den ska stanna.
Jag sitter på Zally o hinner tänka att nu kommer hunden bita henne i benen o sen bli ihjälsparkad. Men som tur är så blir det inte så. Den jävla hunden stannar till slut o vänder tillbaka till sin jävla hundägare. Men fy satan va skrämda vi blev. Jag hade en puls på 200 tror jag…

Så det var skönt att komma till mässan o hänga lite. Lugna ner mig o slappna av. Har tittat på Jan Guillou när han berättade roliga historier om sig själv. Har hängt på ett trevlig diskussion om hur man kan publicera böcker på andra sätt än genom förlag. Nuddade Unni Drougge på vägen därifrån. Handlade glass borta i Barn-hörnan på mässan. Träffade Bamse. Spillde kaffe på mattan i NoK’s monter (Förlåt!)… o så ja… typ flanerat och funderat på om jag kanske skulle ta o köpa en eller annan bok på den här mässan oxå. Inte bara titta på dem eller lyssna på författarna.

Får se vad kvällen har att erbjuda. Jag kan inte bestämma mig för om jag är dödstrött eller lite rastlös i dansfötterna… o kanske har jag lite sug i vin-tarmen. Vem vet vart det kan sluta. Kanske stannar jag hemma o tvättar istället.

Taggad , , , , , ,

Kommentera

