Dags för mössa-halsduk-vantar å fleece

Det här har varit en sån där knasig vecka igen. Om man ser till antalet timmar jag jobbat så är det en normal 40-timmars vecka… men grejen är att jag har haft två halvdagar. Hm. Och torsdag o fredag jobbade jag i princip 06.45 till 19.30. Med raster emellanåt såklart. Men ändå. Det tar lite på krafterna att leva så här oregelbundet… o det är därför det har varit total inaktivitet här på bloggen. Jag har varit offline nästan hela veckan. Tråkigt. Har ju en pojkvän som ska underhållas oxå ;)

Men nu är det verkligen höst. På jobbet har både vantar, mössa o fleecen åkt på när jag har varit ute o cyklat. Väldigt skönt att få vara ute för det har ju faktiskt varit rätt soligt o fint på dagarna. Men kallt.

Off-work har jag åkt runt till möbelaffärer för att leta soffa o tv-bänk till M. Det är verkligen klurigt att vara smakråd så där. Jag vill ju inte att jag ska påverka vad han väljer… egentligen, eftersom vi inte bor ihop, utan bara tillbringar mycket tid i varandras hem. Men han vill ju inte köpa grejer som jag inte gillar. Hehe…DSC00958 Jag brukar ha en ganska klar bild i huvudet hur jag vill att ett rum ska se ut. När jag flyttade in där jag bor nu tex, så var det självklart att jag skulle ha en röd soffa. Det kände jag med en gång.
Men M har inte riktigt den känslan. Nu blir det iaf en grå, ganska stor soffa… o en vit tjusig, svindyr tv-bänk (som jag aldrig hade valt själv). Det blir nog bra tillslut. Jag får väl ta tag i piffandet så att det blir lite mysigt oxå.

Har även invigt min nya fina halsduk, jajjamän. Det är så fin så jag var tvungen att ta kort på den =) Jag gillar det hur mycket som helst, det är ju till o med lite glitter i den… sedärja.

Taggad , , ,

Kommentera

