Om den nya Kent-låten

kent_töntarnaHäromdagen twittrade en liten fågel i mitt öra att Kent släppte sin nya singel Töntarna. Och igår kunde jag höra den på radio. Och det är ju bara att konstatera att de låter som på förra skivan, grabbarna håller hårt i sina Depech-ljud. Jag är väl inte helsåld egentligen. Det Kent som fick allting att förändras när man var 17 o hela världen var skit kommer nog inte tillbaka …. Det har jag insett för länge sedan. Och det är väl okej. Musik ska utvecklas, förändras och växa vidare… Kent ska absolut inte stå still i gamla spår. Grejen är väl att man har så mycket minnen till Isola, Verkligen och Hagnesta Hill. Man vill få en sån upplevelse igen. Hitta en sån där Kent-låt som man inte kan leva utan.

Men… Nya skivan Röd är ju inte släppt än. Det finns fortfarande en chans, det kan finnas en sån låt. Iklädd en Depech-kostym.

Oavsett hur blir, så hänger jag på låset när biljetterna till vårens turné släpps den 12/10. En Kent-konsert är alltid det bästa som finns. Så jävla perfekt.

Kommentera

