Finfredag

Det har varit en både glamorös och väldigt oglamorös fredag.

Det var förfärligt oglamoröst att åka postmoppe i ösregn och gå 40 trappuppgångar i iskallt regn. Men jag ska inte klaga, gick ju inte ens en hel tur. Efter mina timmar i regnet fick jag jobba inomhus och stå i kassan på Företagscenter, trevligt. Men det är så himla mycket att komma ihåg när man står där… klurigt värre. Man kanske tänker att hur svårt kan det va lixom, men tjohej…. det e fan mycket att komma ihåg.Spelar ingen som helst roll hur många högskolepoäng man har.

Sen smet jag hem lite tidigt och gjorde mig redo för den mer glamorösa delen av fredagen – sminkkurs =) Sara o Malin var mina fredagdejter och vi blev grymt snygga alla tre. Jag kunde såklart inte hålla mig ifrån att köpa lite fina ögonskuggor och blev ett antal hundralappar fattigare. Men så sällan som jag köper smink så får jag väl se det som att det går jämt upp på något sätt…. utslaget över tid lixom.

Vi avslutade kvällen på gamla hederliga Excet. God, fet plockmat och billigt vin. Bättre blir det nästan inte ;) Dessutom gick vi hem föredömligt tidigt. Vet inte riktigt hur det gick till…. Duktiga Karin sa att det minsann räckte med tre glas vin och påstod att man minsann kommer känna sig fräsch o pigg imorgon om man går hem vid 21. Så det så.

Vi får väl se hur det blir med den saken…

Taggad , , ,

Kommentera

