Vad gör jag för fel?

Den här dagen har ju varit helt knasig. Jag vaknade stressad… mest för att jag gång på gång under natten drömt att jag försovit mig o med ett ryck kastat mig över mobilen för att se vad klockan är. Bara för att finna att den var tex 02.36, 03.42 eller 04.55. Stackars M låg brevid o var inte helt nöjd med min oroliga nattaktivitet.Hur kan man va så stressad när man ska sova? Jag fattar inte vad det är jag gör fel… Fattas ju bara att jag får en ångestsläng nu när M ska vara bortrest en vecka.

Hela dagen har fortsatt i ett rasande tempo o jag har mest snurrat runt i en stressbubbla. Hopplöst trött, dåligt humör och lixom svårt att andas ordentligt. Fick ut lite aggressioner på jobbet där jag gick o svor ramsor högt för mig själv när jag gick förbi väl valda personer. Typ chefen. Tänkte att han skulle få veta hur trött jag är på folk som inte plockar undan efter sig, o som inte kan göra saker på rätt sätt…. om de nu gör rätt saker från början vill säga.

Efter jobbet var det äntligen dags för lite vardagslyx, middag med Sjumilakliv och Karin. Men i glädjeyran över att få slippa allt tråkigt så glömde jag kvar mobilen i jobbkläderna. Hejaheja. Och nu är jag även utelåst från mitt Twitterkonto eftersom jag satt o försökte komma på vad jag hade för lösenord tidigare idag när jag har en stund över på jobbet. Typiskt. Känner mig motarbetad. Men… ja… middagen var väldigt skön avkoppling.

Imorgon ska jag sova tills jag vaknar. Vet inte alls när det kan bli eftersom jag inte har någon mobil som kan väcka mig, o inte har någon annan klocka i närheten. Ofrivillig sovmorgon kallar jag det.

Taggad , ,

Kommentera

