Mitten-av-boken-rapport: The Lost Symbol

Sådärja, då har jag lyckats ta mig ungefär halvvägs i nya Dan Brown-boken. Det har varit lite sisådär med läs-orken de senaste, somnar mest hela tiden. Men här är iaf  några tankar på vägen…

-Hur orkar Brown skriva ”samma” bok om o om igen? Känns ibland som om han har en ”fylla-i-luckorna-mall” där han bara fyller i ett ämne, en stad, en byggnad, ett mystiskt brödraskap, lite religionhistoria, symbolhistoria, språkhistoria och diverse annan kuriosa och skapar passande bad-guy-monster-människa. Känns det bekant?

-Varför blir Robert Langdon lika förvånad varje gång han slängs in i en sån här historia, o verkar lika ovetande varför just han måste lösa gåtorna hela tiden?

-Brown har lärt sig namedroppa lite mer prylar. Har redan avverkat Google, iPhone, Blsckberry o diverse andra internet företeelser. Känns väldigt nu. Eller… ja… *host*

-Om jag nu reda vet ”i princip” hur det kommer sluta, varför sugs jag då in i hetstempot o gåtan? Jag vill absolut veta hur det går… trots allt. Skumt.

Taggad ,

One thought on “Mitten-av-boken-rapport: The Lost Symbol

  1. […] inte besviken. Historien följer samma mönster o är stöpt i samma mall. Inga överraskningar, lite som jag skrev här tidigare. Men historien gav mig ändå nya kunskaper om lite av varje, oxå precis som vanligt. Äventyret […]

Kommentera

