Bio, Lasse W & mamma

Tror att jag hade världens tröttaste pojkvän imorse. Herregud. Jag är helt fascinerad av att man kan va så trött kl 10 på lördag. Vi sover lika länge men är helt olika på morgonen, jag är ju iofs en morgonmänniska… men ändå. Fascinerad som sagt.

Vi var på bio igår efter att jag hade slutat jobbet. Det blev Bröllopsfotografen. Svensk film med bland andra Tuva Novotny, Kjell Bergqvist o Johannes Brost (!). Första 3/4 av filmen var rätt rolig o bra… men sen hände det lixom inget. Lyftet som man byggt upp föll ganska platt. Historien gick på tomgång o blev ganska ointressant till slut. Men värmländska är underhållande. Det fanns en hel del roliga scener,  men som helhet vet jag inte riktigt om jag tycker att det funkade faktiskt.
Ungefär så.

Just nu sitter jag mest o väntar på att klockan ska gå. Det är dags för Winnerbäck ikväll. Han fick skitrecensioner i GP för spelningen igår, men va fan… verkade ju inte som om recensenten gillar Lasse överhuvudtaget. Då är det lixom lite uppförsbacke från början. Jag litar på Lasse. Dessutom är den 31:a oktober ett väldigt bra datum för Winnerbäckskonserter…. bra känsla.

Pratade med mamma nyss, det är hon o jag som ska gå ikväll. Men plötsligt började hon jiddra om att M kanske hade velat följa med, o att han isf kunde ta hennes biljett. Och se att det kanske var dumt att köpa biljetter till den här dagen, när det är Halloween o allt. Hon e ju så himla knäpp ibland. Klart att det är hon som ska gå, det var ju därför vi fixade biljetterna, o vad tusan – datumet spelar väl ingen roll…. händer ju inte ett skit. Det låter på henne som att hon inte kan förstå att någon skulle vilja umgås med henne o att hon är ivägen mest hela tiden. Jag blir så trött. Jag hoppas att Lasse W äe lika bra som vanligt så att hon blir lite uppmuntrad.

Tror att hon behöver det.

Taggad , , ,

Kommentera

