Bara för att jag sagt att jag aldrig blir sjuk…

Jag gjorde ett tappert försök att åka till jobbet imorse. Jag cyklade dit, med brännande, svidande luftrör. Trodde jag skulle dö på den lilla 10 minuters långa cykelturen jag har till jobbet. När jag kommer fram helt kallsvettig så börjar jag inse att jag nog inte skulle kommit dit. Men, tänkte jag, nu är jag ju ändå här… Might as well do some good lixom. Så jag ställer mig o sorterar lite. Fast jag säger ju till cheferna att jag nog inte blir långvarig, o de har full förståelse.

Det är så himla skönt där jag jobbar nu, det är aldrig någonsin någon som tittar snett på en för att man är sjuk eller känner sig hängig. Är du sjuk ska du gå hem – ögona böj. Iofs så är det ju ett fysiskt arbete, o är man sjuk så är man ganska värdelös fysiskt sett. Men ändå, det är skönt att känna att det är okej att ligga hemma.

Så, hur som helst…. efter 1 1/2 timma på jobbet så kämpade jag mig hem igen med pipande luftrör, febersvett o tungt huvud.
Resten av dagen har jag tillbringat liggandes i soffan med datorn på magen. Har betat av svtPlay. Ett avsnitt av favoriten Nurse Jackie, första avsnittet av John Adams o senaste Skavlan. Väldigt bra blandning om du frågar mig. Men nu börjar jag få ont i ryggen av soffliggandet…. Så antingen får jag ställa mig o diska istället, eller så får jag lägga mig i sängen, för att byta ställning.

Ska ta en bit kladdkaka till o fundera över saken.
Första sjukdagen är alltid rätt okej.

Taggad , ,

Kommentera

