Jag kommer inte dö.

Måste bara säga att jag blir nästan lite rörd av allas oroliga kommentarer överallt. Min svininfluensa o jag ska nog reda ut det här.

Ligger jag bara still o tar det lugnt, så tror jag inte att halsontet o luftrörsontet kommer sprida sig ner till lungorna. Jag har ju tagit det lugnt från början, o tänker inte låta det här bli något allvarligt. Iofs så vet jag ju inte hur det känns när lungorna blir överfallna av influensa virus…. men ja, jag antar att man har svårt att andas. Och än så länge har jag inte märkt av något sånt. Mina läppar är inte blå. Jag har inget obehagligt tryck över bröstet. Bara ont i luftrören. Jag tror min syresättning är helt okej, bara jag inte gör något som gör att jag måste anstränga mig.

Klart att jag känner mig risig o sjuk o tycker synd om mig själv. Influensa är inte roligt. Hela huden gör ont o huvudet snurrar. Febern gör att det är varmt o kallt om vartannat…. Lederna värker, ryggen värker, hjärtat slår hårt. Men det är ju lixom sånt som ingår i den här paketlösningen.

Men jag kommer väl få leva med att mamma ringer minst 2 ggr om dagen för att höra hur jag andas o att folk förfasar sig över min sjukdom på Facebook. Tror nästan att jag får ta med svininfluensan på mitt CV när jag söker jobb. Det verkar ju vara en bedrift att överleva den…. folk verkar inte tro att man faktiskt gör det. Överlever.

Taggad ,

3 thoughts on “Jag kommer inte dö.

  1. Eva skriver:

    *kram* på behörigt avstånd! Jag har klarat mig hittills!

  2. NE0 skriver:

    Skön inägg..haha

    Mvh
    NEO

Kommentera

