Dagens influensablogg

Kära vänner, I’m still alive. Kanske lite försvagad, men ändå. Hade en så gott som feberfri dag igår så nu är det mest halsen och luftrören som gör ont. Kanske lite, lite mindre ont idag. Stämbanden är ju helt fucked, men så har det ju varit hela tiden. Jag låter helt förjävligt helt enkelt.

Mamma ringer o kollar så att jag lever två ggr om dagen o har även varit här o lämnat värktabletter, halstabletter , glass o skumtomtar. Killen ringer, på sin höjd, en gång om dagen…. o skulle nog aldrig våga sig hit. Han verkar livrädd för flunsan. Jag är inte helt nöjd med hans beteende.

Har inte träffat folk på flera dagar o hasar runt i pyjamaskläderna hela tiden. Väldigt bekvämt iofs, men oxå lite deprimerande. Hade jag inte haft webb-tv, poddradio, Twitter o Facebook så hade jag gått under fullständigt. Hur gjorde man när man var sjuk förut? Måste ju haft skittråkigt.

Så, jag tänkte vara givmild o sprida lite fler tips. Vetenskapsmagasinet är skitbra. Halvtimmeslånga avsnitt som är lätta o intressanta. Det bästa av allt är deras egna lilla dokusåpa – Hönsen på Tovetorp. Där fär man följa ett fortskningsprojekt som handlar om en liten flock med höns o tuppar. De kartlägger deras personligheter, ser om de är modiga eller fega. Kartlägger tupparnas utseende o vad som anses attraktivt hos hönsen o observerar hur de beter sig i flocken. Det låter kanske hur löjligt som helst, men det är sjukt underhållande! Iaf tycker jag det… men jag gillar ju djur. Dominanta Micke, tuffa Ture, modiga Ulla, fega Carina o de andra hönsen är absolut det bästa i hela Vetenskapsmagasinet.

Sen vill jag tipsa om P3 Dokumentär’s poddradiosändningar. Jag har lyssnat på programmen om Polismorden i Malexander och Året då nynazisterna skadade Sverige. Det är detaljrika o välgjorda dokumentärer som är rörande o spännande. Väldigt skönt för ett influensatrött huvud. Kanske är de lite långa… men man kan ju faktiskt pausa o sova en stund.

Så. Det var dagens influensatips. Får se vad jag hittar på idag. Tror att det får bli andra avsnittet av Morden. Resten av dagen får jag väl twittra bort eller nåt…. o så behöver jag diska.

Taggad , , ,

3 thoughts on “Dagens influensablogg

  1. Kimmi skriver:

    Massa kryapådigkramar!!!

  2. Sjumilakliv skriver:

    1: Killens beteende är INTE okej. I flick/pojkväns-skap ingår det att vara den barmhärtiga samariten och köpa godis/halstabletter/tidningar/vindruvor(viktigt!)/chips eller vad som nu krävs för att man ska bli frisk. Detta är ett KRAV! Skärpning!

    2: Fint att du gillar hönsen. Kajsa, Ingalill och Gullan hälsar dock att de har löjliga namn. Åtminstone tuppen Micke, mina hönor skrattade så de trillade av pinnen när jag berättade att det fanns en tupp på tv som hette Micke. Höns ska ha oldschoolnamn, annars är det inga tuffa hönor. Tydligen.

  3. Hanne Løvlie skriver:

    Hej!
    Lite trög respons, men kul att du gillade serien om hönsen på Svt i höstas! O namnen hönsen fick var såklart de sina skådis-namn o inte deras verkliga namn :)
    Hälsningar Hanne

Kommentera

