Nysattack från helvettet, flunsan dag 5

Jag har börjat nysa. Inte så där lite fint o gulligt som tjejer kan göra ibland, så det bara fnyser o pustar lite. Inte så.  Vi snackar 5-10 ggr på raken så hårt så att huvudet börjar snurra o ögonen ramlar ut. Typ. Jag fattar ingenting.

Det började igår när jag hade suttit upp i soffan rätt länge o kände att jag nog skulle lägga mig ner istället. Jag la mig på höger sidan. Kände hur det började killa upp i huvudet… så där som det kan göra när man känner att ”något flyttar på sig” i bihålorna typ. Sen börjar det nervrycka i högra ögonlocket. Sen var det kört. Nysattackerna höll på hela kvällen. Om jag inte satt absolut helt blickstilla så nös jag. Eller om jag låg på vänster sida, helt stilla… o tryckte på höger sida på näsan, då klarade jag mig oxå. Men så fort jag var uppe o gick, eller bytte ställning så nös jag. Minst 4 ggr. Sjukt!!

Och jag höll på att bli helt sinnessjuk.

När jag skulle somna fick jag ligga o hålla för näsan för att det inte skulle börja killa o rycka i ögat igen. Men jag somnade till slut, väldigt skönt… o nysfritt.

Till saken hör ju att jag inte ens har varit snuvig den här influensaveckan. Inte alls. Men nu är jag det… för alla dessa nysningar har lixom satt fart på hela huvudet, så nu får jag ha näsdukarna redo mest hela tiden.

Just nu sitter jag här o känner hur det rycker i ögonlocket o killar i näsan. Så om jag reser på mig nu så kommer jag g a r a n t e r a t att nysa igen. Suck. Är det här mitt liv från o med nu?

 

…. men annars är det väl rätt okej idag. Halsen och luftrören känns bättre. Det känns inte längre som att jag ska spricka inifrån när jag hostar. Det är bra. Heja mig.

Taggad ,

Kommentera

