Tillbaka till livet…

Jag överlevde influensan! Yeah!

…så det så! Nu behöver jag nog inte ta något vaccin, o så är jag automatiskt lite tuffare än alla ni andra.

Idag ska jag försöka sanera lägenheten lite grann. Plocka undan, bädda rent, vädra. Jag har redan börjat lite smått, men jag får ta det i omgångar för det börjar snurra i huvudet om jag rör mig för fort. Det är läskigt hur mycket stryk kroppen tar av en vecka med influensa. Enligt vad jag läst på nätet så kan man känna sig trött upp till 2 veckor efteråt. Kul. Det har inte jag tid med riktigt… Klart att jag kommer ta det lugnt nu första veckan, eller rättare sagt – känna efter. Orkar jag inte så sätter jag mig ner en stund. Som nu.

Hostan kommer väl förfölja mig ett tag… så är det ju alltid. Men det har inte blivit någon riktigt rethosta av det än, det tackar vi för.

Vet inte riktigt vad jag ska göra annars idag. Känner att jag är ovanligt blödig… kollade på Gilmore Girls tidigare o höll på att börja lipa, trots att jag sett avsnittet förut o trots att jag aldrig grinar till det annars. Sen läste jag ett blogginlägg om när Maria i Tokyo fick skynda sig till BB för att lilla Vera Li Maiko ville titta ut i världen. Blev helt blödig igen. Herregud. Jag vet inte vad det är med mig.

Låg iofs o fick lätt ångestpanik igårkväll oxå… över hela andra saker visserligen. Men ändå. Jag är nog lite ostabil. Tänker jag efter så o kollar i almanackan så kanske det finns en förklaring. Smart.

Taggad ,

Kommentera

