Det lilla & det stora

Jag håller på att gå sönder av trötthet. Jag vet att jag inte har fem ungar o ett heltidsjobb o att jag typ därför egentligen inte har rätt att klaga. Men jag gör det ändå, för tröttheten har lagt sig som en blöt yllefilt över min tillvaro o november mörkret kryper för tätt inpå. Obehagligt.

Har inte haft igång datorn sen o söndagskväll, man hinner missa rätt mycket. Som tex att människor rycks ifrån oss o andra får nya jobb o nya bostäder. Det är så mycket nu. Själv står jag ganska still. Försöker hinna med att fixa lite julstök. Känns väldigt litet o materiellt just nu… när man sätter det i perspektiv till andra saker. Men jag är glad för att jag har någon som kliar mig på ryggen ibland o som stryker håret från min panna.

Annars hade jag fan inte orkat stå på benen.

Taggad , , ,

Kommentera

