Smyger igång julen…

Nu har jag inlett julmyset lite försiktigt med att köpa clementiner i storpack. 2,3 kg för att vara exakt. Finfint. Jag kommer gå runt med clementiner i väskan hela tiden. Måste ju hinna äta upp dem så att de inte blir dåliga.

Har fått sjukt mycket julkänsla o vill verkligen att julen ska explodera i mitt hem! Jag ska julmysa med glögg o pepparkakor så ofta jag kan hela vägen fram till jul. Ska gå up på vinden nu o plaocka fram lådan märkt ”Julsaker”. Minns knappt vad jag har i den, så jag måte reka lite för att se vad jag ska komplettera med. Nu har jag ju faktiskt möjlighet att julpynta lite fint o ordentligt för en gång skull… första julen på typ 2 år som jag kan pynta med egna saker i ett eget hem. Har ju varit i flyttartagen de senaste jularna.

Tror det är därför jag har ett uppdämt julbehov. Ni får ursäkta. Det kommer nog bli ett å annat inlägg om julen från o med nu. Det känns lixom aktuellt.

Taggad , ,

3 thoughts on “Smyger igång julen…

  1. Raz skriver:

    Clementiner, där sa du nåt. Kanske något för min brevbärar-påse. http://raz.nu/2009/11/27/fredagsfika-till-brevbararen/ (han fick förövrigt en också banan utöver kakorna) =)

  2. Raz skriver:

    Jag är inte bara det. Jag är före detta brevbärare också. ;-)

Kommentera

