Galopp, Gudfadern & Melissa

Den här helgen gick förbi för fort. Som vanligt. Men det blir nog lite kortare helgkänsla när jag jobbar sent på fredagen oxå. Kommer bli skönare nästa vecka.

Lördagen var full med trevligheter. Zally fick sin dagliga motion med massa galopp ute på stora banan. Väldigt skönt att för en gång skull kunna rida ute utan att bli helt regnblöt. Vi öste på lite o sladdade nästan i kursvorna, härligt. Sedan åkte jag raka vägen in till stan och shoppade lite adventsnödvändiga saker o fikade med vännerna. Waynes Coffee som ligger inne i Akademibokhandeln vid Kopparmärra är ett bra o ganska lugnt café-alternativ när folkhetsen blir för hård i stan. Känns lite som att sitta i ett bibliotek där man får prata. Väldigt bra.

Kvällen tillbringades hemma hos M i hans soffa. Vi hämtade mat från indiern nere på Nobelplatsen o drog igång ett Gudfadern-marathon med både 1:an o 2:an i ett svep. Det är nämligen så att jag aldrig tagit mig tiden att se Gudfadern-filmerna. Skämmigt, men sant. Men nu är det åtgärdat…. o vi har bara 3:an kvar. Blev en slö men väldigt bra kväll, indisk mat är ju to die for.

Nu är allt adventsstöket på plats. Eller ja, nästan allt iaf. När jag packade upp de nyinköpta stjärnorna (på fot) så saknades själva stjärnan i den ena lådan…. Big adeventsfail om du frågar mig. Så nu får jag släpa mig in till stan imorgon igen o få en ny. Suck.

Avslutade kvällen med att gå på konsert med Melissa Horn. Fina, fina Melissa. Lika bra som förra gången vi såg henne, fast då var det mindre lokal o inte lika många låtar. Nu har hon två skivor i ryggen o kan blanda favoriterna lite mer. Mellansnacket är mest gulligt o blygt, men hennes sångröst är så fantastiskt ren o klar. Sen kan man ju verkligen undra hur många bad-break-ups den där lilla tjejen har varit med om… Finns nog en låt för alla varianter av relationsproblem skulle jag tro. Vackert är det iaf. Väldigt fint adventsmys.

Nu ska jag bara komma ihåg om jag ska jobba imorgon eller inte… o när jag isf börjar. Hm. Gonatt.

Taggad , , , , , ,

One thought on “Galopp, Gudfadern & Melissa

  1. Sjumilakliv skriver:

    Psst: det finns en liten list-utmaning till dig här: http://www.sjumilakliv.se/2009/11/for-once-in-my-life/

Kommentera

