Solstrålar å geggamojja

Solen skiner! Det är ju inte klokt! Nu på morgonen går strålarna rakt in i mitt vardagsrum o är förfärligt vintersols-starka. Men jag kan inte med att dra ner persiennerna… Här har man suttit o klagat på regn o gråväder, o när väl solen kommer så drar man ner persiennerna – Nä, det går ju bara inte. Jag får sitta här o kisa istället.

Hade tänkt att ta det lugnt den här förmiddagen, men det finns ju en hel del att göra så vi får väl se. Klockan kommer väl gå lika fort som vanligt.

Det blir ingen lera o geggamojja idag iaf, fick nog av det igår. Zally fick nya hagkompisar o det blev lite kalabalik. Först släppte vi ihop alla 3, lilla ponnyn Polly o 3-åringen Sunny o så Zally. Det gick ganska fredligt till, lite gnäll o några små sparkar o så var ordningen klar.
Men sen, efter någon dryg timma skulle jag ju ta in Zally för att rida, o då blev det trubbel. Då ville nämligen Sunny följa med. Så hon gick igenom staketet helt enkelt. Suck. Unghästar är jobbiga. Unghästar som inte hittar hem till stallet är ännu jobbigare. Vi fick springa runt o försöka fånga henne o be till Gud att hon inte sprang ut på någon väg. Tillslut fick vi tag i henne o trixade in henne i stallet.

Men åååh, va onödigt jobbigt sånt där är. Tar en jävla massa tid. Och sen fick jag ju gå ut i geggan o laga staketet oxå. Suck. Blev inte så mycket tid över till ridningen o sen fick jag tokrusa till bussen. Men jag hann!

Bättre lycka i stallet imorgon. Hoppas jag.

Men som sagt.. klockan går väldigt fort som vanligt. Måste sätta fart.

-Ha en bra dag o försök komma ut i solen! Det hjälper.

Taggad , ,

Kommentera

