Julfest & annat skojsigt

Det har varit en rätt bra helg, det är därför det har varit glest mellan inläggen här.

Först o främst vill jag säga grattis till mig själv o mina vänner på Pocketblogg som vann pris för Årets bokblogg på Kulturbloggawards i lördags! Fantastiskt roligt och det är så himla härligt att ha ett sånt stöd från läsare som röstat. Kommer vara ännu lite trevligare att jobba vidare tillsammans med gänget nu.

Sen var det ju julfest med jobbet på lördagskvällen. Och alla vet väl hur sådana tillställningar kan gå till. Massa mat o massa dricka, o sen slänger man in några lekar så att alla bli alldeles tokiga. I år hade vi charader, den snabba varianter där du ska göra så många som möjligt på 30 sekunder. Vi körde lagvis, o mitt lag vann naturligtvis! Vinsten var löjligt mycket godis, grymt bra.
Festen fortsatte in på småtimmarna o jag rullade hem vid 3-snåret. Antagligen för sent, med tanke på min obotliga trötthet dagen efter. Vad som egentligen hände på festen tänker jag inte berätta…. sånt som händer på julfester, stays in julfester. Jag tror alla mår bäst då. Roligt hade vi iaf.

Den här måndagen har än så länge glidit förbi ganska behagligt, alla var på ganska gott humör på jobbet, det har inte regnat på mig o jag funderar på att sätta igång med att baka lussekatter. Det går bra idag.

Taggad , , ,

Kommentera

