Polarvindar, istappar & frusna vattenledningar

Frostigt var bara förnamnet idag. Herreguuud va kallt! Inte nog med att det är -8 grader, det ska blåsa stormvindar oxå…. Jag tyckte synd om mig själv hela morgonen när jag kämpade mig iväg till stallet i mörkret. Väl framme så hade vattnet frusit, som tur var fanns det lite varmvatten i tanken som funkade iaf. Jag tror att Zally oxå tyckte att det var lite väl kallt imorse, för hon följde gladeligen med in i stallet igen trots att hon precis blivit utsläppt bara nån knapp timma tidigare.

Ridningen gick rätt bra idag ändå, lite stelt pga kylan men det är lite härligt när hon blir så där pigg o småbusig just för att det är så kallt. Tror inte att hon uppskattade istapparna i skägget iofs… det var ordentligt frostigt inne i ridhuset.

Ska försöka få upp värmen i mina stelfrusna fötter, duscha o äta lunch. Sen måste jag tyvärr ut i kylan igen… Jobbet väntar. Ännu mer julkort. Sjuka mängder, SJUKA.

Taggad , ,

Kommentera

