Är det bara jag?

Jag har gått o funderat över det här inlägget i ett par dagar. Hur jag vill formulera mig.

På juldagen satt vi hemma hos en vän o pratade igenom ett å annat medan vi intog lagom mycket alkohol. Det blev en hel del relationssnack, det är det vi är bra på. Killar är ständigt ett ämne värt att diskutera.

Jag har en hel del att grubbla på, som iofs bara har med mig själv att göra. Jag tycker fortfarande att jag är rätt ovan när det gäller att leva i en relation, men den här hösten/vintern har ju gått fort som tusan. Utan att jag märkt det så har jag varit någons flickvän i ett halvår o det har ju varit väldigt roligt o härligt o lite vardagstrist emellanåt. Som det ska vara antar jag.

Men sen har vi allt det där andra man kan gå runt o fundera på -Vad är en fas o vad ska man stå ut med? När ska man bita ihop, o när är det helt enkelt inte bra nog? Är jag kär? Har vi en framtid? Är det bara jag som känner så här? Är det bara mitt huvud som spelar mig ett spratt? Är det bara en ”halvårs-grej”?

Jag vet inte. Och jag vet inte ens om jag borde skriva om det här. Jag vet att han inte har hittat hit än, jag har aldrig nämnt att jag skriver. Och så ska det förbli. Men ändå. Det skulle nog såra honom om han visste vad jag går runt o tänker på. Jag är rädd att jag måste säga något…. fan va jag hatar att göra folk ledsna.

Eller så väntar jag ett tag. Men fortsätter jag att känna så här så kommer det ju bli väldigt tråkigt att ha mig som flickvän, så jag antar att det inte finns någon väg bort från det. Om det nu är så.

Hur fan vet man vad som är vad? Samtidigt känner jag att börjar vi prata om såna här saker så kan det ju hända att vi förändrar något o då kanske allting känns bättre o jag kan vara en glad flickvän igen. Men…. ja. Tänk. Om. Inte.

Tänk om känslorna helt enkelt är annorlunda nu.

Taggad

Kommentera

