Nollnoll till nollnio

Sista av alla o lite för sent… men äsch. Läs om du känner för’t!

2000

Jag är fortfarande i gymnasiet. Härjar antar jag. Super mig full på Tequila o mår därefter. Trånar o gråter o mår skit på grund av alla hopplösa killar. Antar jag… som sagt. Tror att vi gjorde en klassresa till Kos, fattar inte att dom släppte iväg oss. Träffade nån kille där har jag för mig, men ja… semesterromanser fungerar ju inte utanför semestern. Mår väl allmänt tonårs-dåligt.

2001

Sista året på gymnasiet. Studentyra o betyghets. Och vad gör man efter skolan lixom?! För min del blev det lite arbetslöshet, lite sommarjobb på något ridläger tror jag och sen jobb i jeansbutik. Levi’s närmare bestämt. Har en pojkvän som tyvärr är väldigt ostabil i psyket och som stänger in sig och försvinner, hade väl något slags förhållande ett halvår tror jag. Tar körkort. Mina föräldrar skiljer sig, väldigt märklig och skitjobbig historia.

2002

Jag börjar på Posten den här sommaren. Lever gott. Bor hemma gratis. Ränner på stan en himla massa och träffar en kille som jag faktiskt är seriös med i 1,5 år. Det är nog fortfarande något slags rekord för mig, haha! Åker till Nya Zeeland på vintern. Fantastisk resa. Bungy Jump!

2003

Gör slut med pojkvännen, sticker till Thailand på våren. Drar en vända till New York på sommaren. Jobbar kvar på Posten däremellan. Mycket klubbande. Hm. Antar att det passerade ett par grabbar här någonstans… ingen jag minns dock.

2004

Gör något åt mig själv och drar iväg från allt. Flyttar till Sjöbo, Åsums Gård och jobbar för Stall Lagerfelt. Ett fantastiskt år. Som att göra lumpen kan jag tänka mig. Hårt jävla slitjobb, underbara stunder, utvecklas massor, får ett gäng nya vänner, reser runt i hela Skåne. Träffar hela svenska ryttareliten och deras härliga hästar. Det är championat, Swedish Open och Scandinavium. Längtar hem. Längtar efter det vanliga livet och gråter på tåget ner till Skåne igen efter julledigheten. Nu så här efteråt fattar jag inte vad jag tänkte på…. Jag skulle lätt åka tillbaka! Bästaste jag gjort! Hittade en intervju och små bilder med Magda som gjordes medan jag jobbade där.

2005

Jag kommer hem från Sjöbo och åker till Prag med en vän. Där nere får jag reda på att jag har kommit in på utbildningen jag sökt, via sms från mamma som inte har kunnat hålla sig o öppnat min post. Jag sitter bara där o tänker att ”Jaha, det här blir nog bra kanske.” Flyttlasset styr till Småland, Ljungby. Målarfärgen har knappt torkat på väggarna och jag har egen tvättmaskin… lyxigt. Första terminen på CIL är… hm… märklig. Jag krånglar med det mesta. Humöret o psyket åker upp å ner. Jag kärar ner mig i idioter. Och super ner mig. Sånt man ska göra när man är student. Har jag hört.

2006

Studierna rullar på. New Kids in town. Får nya grannar, nya vänner. Kärar ner mig i en annan idiot. Pluggångesten når nya nivåer. Oväntade bottennoteringar psykiskt, men tentorna går ju bra ändå.  Ärligt talat så minns jag inte särskilt mycket.

2007

Samma som ovan skulle jag tro. Sommarjobbar på Posten som vanligt, alltid lika skönt. Är några veckor på Åsums Gård oxå, mest för gamla minnen skull. Målar stallet invändigt och hänger i Falsterbo. Är väl ordförande i studentföreningen oxå…. duktighetspoäng! Hjälper stackars förvirrade studenter. Firar Valborg i Uppsala, en upplevelse.

2008

Året jag återvänder till Gbg, vännerna och livet. Det känns så iaf. Herregud va underbart! Och vad förfärligt! Det blir en ordentlig omställning och det tar lite tid att hitta tillbaka till alla vännerna igen. Gör praktik på Saab Microwave och stortrivs med att pyssla med projekorganisering och effektiviserar arbetssätt. Handledaren, som är helt kanon, visar sig vara en bekant från barndomen, hans familj bodde i samma område som min när jag var liten.
Flyttar till nästa andrahandsboende. Har en ritkigt fin sommar med vännerna. Vi gör stan osäker och hoppar mellan barerna och dansgolven ända in på småtimmarna varenda helg. Varenda! Skojar inte. Vi får en ny familjemedlem – Zally flyttar in och hon blir min livboj när det blåser hårt. Hösten ägnas åt examensuppsatsen. Ett jävla helvette ska det visa sig. Det värsta jag gjort. Har konstant ångest, får massa fysiska symptom av min stress och mår verkligen inte bra. Det utlovade efterföljande jobberbjudandet försvinner bort med lågkonjunkturen… Framtiden ser brun ut.

2009

Flyttar till förstahandslght! Examensdags i januari. Men jag var så långt inne i dimman, så jag minns det knappt. Jag kunde inte känna glädje. Vi hade iaf fest o jag var full o gjorde knäppa grejer. Fortsatte plugga eftersom jag inte orkade göra något annat. Gled runt på Handels o låtsades läsa företagsekonomi. Jag som aldrig kuggat en tenta, kuggar 3 stycken på raken. Man blir inte gladare av det, tro mig. Kommer tillbaka till Posten på sommaren och blir kvar där resten av året. Tryggt, bekvämt, hjärndött…. my style! Återhämtar mig långsamt från stress och ångest-overload. Pocketblogg-gänget förgyller mitt internet. Träffar nuvarande pojkvännen en varm, blöt natt på Lounge. Jag dissar honom o ger honom mitt nummer för att bli av med honom. Fyra dagar senare sitter vi på en härlig dejt och dricker rosé.

.

.

.

Man hinner med ett å annat på tio år ändå…. bli äldre till exempel. Undra var jag befinner mig om ytterligare tio år?

Taggad , ,

Kommentera

