Stenlyfteri & nya tag

Det känns som om den här måndagen kan bli en rätt trevlig dag.

Igår kväll fick jag besked om att allting med exjobbet äntligen blivit klart. Det har ju varit lite av en följetång det där iom att jag inte vill ta i det där med tång…. Får otrevliga fysiska symptom av att öppna dokumentet på datorn. Typ. Som tur är så är man ju två om det här o min partner in crime på den här uppsatsen löste det till slut. Så i det här projektet kan man säga att jag var en uppstartare o en håll-igång-are men ingen avslutare.

När jag fick höra att allt skulle ordna sig så kändes det som att en liten sten föll från axlarna. Skönt. Nu är det ju iofs lite kvar att fixa innan jag kan sitta med examenspappret i min hand, men det är överkomligt. Jag behöver slutföra 7,5 hp. Det är rätt märkligt, nästan komiskt, att det är en enda kurs det hänger på till slut. Tänk om jag hade gjort den där skitrapporten i SCM förra vintern, eller klarat tentan i bokföring i våras… då hade saken varit biff nu. Men jaja, det var då. Jag hade inte förmågan, jag gjorde vad jag kunde just då.

Nu är det iaf nya tag på gång. Jag ska sätta tänderna i massa böcker om webb och kommunikation. Att skrapa ihop 7,5 hp känns överkomligt. Jag tar det i min takt. Finns ju några punkter till på att-göra-listan.

Idag ska jag tex försöka avstyra att CSN ruinerar mig…

Taggad , , ,

3 thoughts on “Stenlyfteri & nya tag

  1. Mattias skriver:

    Ha… Vi lämnade in vår rapport i söndag. Undrar om vi tar lika lång tid på oss att färdigställa den=)

  2. fhinn skriver:

    Tack Karin :) Ja nätet kan man ju alltid lite på.

Kommentera

