Skräp-tv & trappterapi

Sitter o slötittar på Vänner. Skönt att kunna se lite sån där skräp-tv emellanåt. Har ju jobbat lite andra tider den här veckan, inga sena kvällar, så jag har kunnat se massa finfina program.

Iaf… det här Vänner-avsnittet handlade om när Rachel ska flytta ut ur lägenheten eftersom Chandler o Monica ska flytta ihop. Bra avsnitt för övrigt. Men… det slog mig att jag inte riktigt kan se mig själv bo med någon annan inom en snar framtid. Och det ska väl typ vara en naturlig utveckling, att man flyttar ihop med någon. Typ sin pojkvän. Men jag kan bara inte se det i min kristallkula just nu. Hm.

Jag har mina trix o fix för mig o kan tänka mig att det kan vara rätt jobbigt att bo med mig. Så det är nog lika bra att jag bor själv ett tag till.

Sen vill jag bara säga att relationsråden i Christer i P3 är sjukt bra underhållning när man jobbar. Att gå i trappor o samtidigt kunna begrunda sina problem är fantastisk terapi! Tänk om man kunde ha det så varje dag!
Idag gick jag o funderade över relationskriser o lyssnade på när Jonna, Christer o Rebecca sa kloka o vettiga saker till de som sökte hjälp. Om de någonsin slutar med Christer så vet jag inte vad jag tar mig till…

Taggad , ,

One thought on “Skräp-tv & trappterapi

  1. Sjumilakliv skriver:

    Christer i P3 är grymt. Otroligt bra. Och, när det gäller att flytta ihop, så kommer det rätt naturligt. Det känns liksom i magtrakten att det är rätt sak att göra, och då brukar alla de där egenheterna liksom bara lösa sig automatiskt.

Kommentera

