Sursöndag

Sitter i soffan o försöker fokusera på att läsa kurslitteratur i första webbred-kursen. Det är bara en lite fjuttkurs på 1,5 hp. En inlämningsuppgift, som jag inte har fått än. Typ. Känns överkommligt. Känns mjukstart. Men jag måste ju ändå försöka läsa lite. Har hittat två av böckerna på Google, vilket är praktiskt, men det är lite jobbigt att läsa så mycket text på skärmen. I-landsproblem.

Samtidigt rullar Twitter o msn i bakgrunden… och Vinterstudion tar aldrig slut på tvn. Bra studiemiljö? Jajjemän… *host*

Känner att jag nog inte vill umgås med någon som kräver något av mig idag. Ska på en promenad sen med en vän som jag inte träffar så ofta, så då blir det ganska trevliga samtal. Men jag tror att jag ska hålla mig undan pojkvännen. Låter kanske konstigt, men jag orkar inte se honom. Inte just nu. Får se om det känns bättre senare. När jag är på sånt här humör har vi inte särskilt mycket att prata om ändå… har jag märkt. Jag svara bara negativt och snäsigt hela tiden, o då håller han hellre tyst. Det blir helt enkelt väldigt tyst. Och då kan jag lika gärna sitta själv o tjura, då drabbar det iaf ingen annan.

Taggad , , , ,

Kommentera

